Sunday, May 4, 2008

BERITA MENARIK HARI INI

Sementara tunggu siap servis kereta pagi ni, aku sempat baca sinar harian. Antara berita menarik hari ni seperti berikut:

1.Hari Ketawa Sedunia.
Lebih 1000 anggota daripada 35 Kelab Ketawa di India berkumpul menyambut Perayaan Hari Ketawa Sedunia.
Komen: Tak tau pulak aku ada Kelab Ketawa. Apa nak heran, macam-macam kelab dan persatuan dah ada sekarang. Kelab Gay, Kelab Homoseks, Persatuan Tandas Sedunia. Yang lebih teruk baru-baru ni ada orang di Australia nak tubuh Yayasan untuk golongan sumbang mahram! Yang kahwin dengan Lembu pun ada....

Orang dalam dunia ni apabila dah bosan dengan perkara biasa, mereka akan cari jalan untuk menghibur dan memuaskan hati dengan perkara-perkara yang baru dan pelik-pelik. Tapi yang positifnya, kata kajian perubatan, ketawa merupakan salah satu penawar penyakit terutamanya kemurungan dan seumpamanya. Bak kata orang putih, "Laughter is the best medicine". Tak gitu?

Agaknya boleh buka cawangan di Malaysia ke?

2.Ayah kurung anak selama 24 tahun untuk memuaskan nafsu seksnya.
Kisah ini berlaku di Austria di mana seorang lelaki mengurung anaknya selepas beliau membawa pulang anaknya yang lari dari rumah ketika usia 17 tahun kerana dirogol. Lelaki itu mengurung anaknya dan tidak pernah dikeluarkan sehinggakan tiada yang mengetahui perbuatan terkutuk itu. Hasil daripada sumbang mahram itu, anaknya melahirkan 7 orang anak.

Komen:Apa nak jadi dunia akhir zaman. Bukan sahaja zina berleluasa, sumbang mahram makin menjadi-jadi dan ada yang tidak sedikit pun malu melakukan perbuatan terkutuk pun.

3.Nenek bersuami dua di Terengganu.
Kes ini diadukan oleh suami wanita yang berusia 47 tahun itu. Suaminya yang berusia 63 tahun berkata sebelum ini wanita itu pernah memohon cerai taklik tetapi masih belum diputuskan oleh mahkamah syariah. Lalu wanita tersebut ke Selatan Thai bagi menyelesaikan masalahnya bagi membolehkan ia kahwin lain.

Komen:Dunia oh dunia...Maklumlah dah akhir zaman. Macam-macam ada. Wanita menyamar lelaki nak kawin sama-sama wanita pun ada, yang dah kawin mengaku belum kawin pun ada...
Yan nenek tu pun tak sabar-sabar, tunggulah mahkamah tempatan buat keputusan dulu. Isy, isy, isy...................................

No comments:

Related Posts with Thumbnails