Sunday, May 25, 2008

MAHATHIR KELUAR, EZAM MASUK...


Ni apa ke hal pulak ni? Mahathir keluar, Ezam pulak masuk Umno. Dulu bukan main hentam Umno. Berapa agaknya Ezam dapat dengan masuk Umno? Siapa tahu tolong bagitau. Ezam bukan sembarangan orang. dia pernah jadi Ketua Angkatan Muda KeAdilan. Tapi keluar PKR. Kalau nak kira, lebi kurang Ibrahim Ali juga Ezam ni. Mula2 Umno, kemudian KeAdilan, kemudian masuk Umno balik. Ni katak yang nak mati tengah jalan. Orang ramai duk bincang muslihat apa Mahathir keluar Umno. Sepatutnya orang bincang muslihat apa Ezam masuk Umno di saat rakyat jelata tak suka Umno BN. Mahathir tak apa lah sebab yang paling besar aku rasa ialah nak habis umur. Tapi aku tak tau lah bila abis umur nya sebab itu kerja Tuhan. Barangkali dah dekat sangat kot. Tengok Presiden Umno yang dulu-dulu pun ada jugak yang mati di luar Umno seperti Tunku Abdul Rahman dan Onn Jaafar.

Ezam masuk ni barangkali guna teori gurunya Anwar Ibrahim. Kalau nak betulkan Umno, betulkanlah dari dalam. Lepas dia kena kick off, baru sedar ijtihadnya tak betul. Tapi kenapa Ezam tak ambil iktibar atas ijtihad tak betul Anwar Ibrahim tu? Nampaknya engkau memang nak sesuatu dalam Umno. Apa yang sesuatu tu? Kita tunggu dan lihat aje...

Dalam politik ala macheavelli , tujuan menghalalkan cara. Agaknya Ezam baca 'The Prince' juga kot. Itu yang dapat ilham masuk Umno tu. Lepas ni kalau ceramah, mesti bergegar-gegar hentam PKR dan Pas. Dia akan bongkar rahsia dan keburukan2 dalam PKR.

Pesan aku, nak berpolitik, biarlah berprinsip. Nak berprinsip, biarlah yang bawa bahagia dunia akhirat...

No comments:

Related Posts with Thumbnails