Thursday, May 29, 2008

EZAM DENGAN AZAM NYA

Ezam Mohd Nor dah confirm masuk amno. Pengerusi GERAK dah masuk Amno!! Bekas Setiausaha Politik Menteri Kewangan masuk Amno semula!!! Bekas Ketua Angkatan Muda PKR masuk AMno!! Mimpi ke aku? itu lah kenyataannya. Bukan setakat itu sahaja. Ada beberapa orang figure dalam PKR yang cuba dipengaruhi oleh Ezam untuk menyertai Amno. Antaranya CheGu Bard (Badrul Hisham) yang lawan Khairy di Parlimen Rembau dalam PRU12 baru-baru ni. Yang beria-ia bagi bantal kat Pak Lah. Tapi sama ada mereka turut serta ezam belum dapat pengesahan lagi. Khabarnya Che Gu Bard dijanjikan dengan jawatan tinggi dalam Amno. Mudah-mudahan Che Gu Bard tidak terpengaruh.

Yang sebenarnya Ezam tu hanya dipergunakan@diperkudakan oleh Khairy yang mahu jadi PM pada usia 40. Ada khabar juga bahawa Ezam bersedia untuk tanding kerusi Ketua Pemuda Amno. Memang sah ngko diperkudakan oleh KJ. Khairy dah tahu ramai ahli Amno tak suka dia. Lalu untuk menguasai amno, kena pakai prioksi dulu. Ezam mempunyai karismanya tersendiri, seperti gurunya DSAI. Kalau dia mampu menyelamatkan Pak Lah dan kuncu-kuncunya dari jatuh, maka dia mungkin boleh naik jadi orang nombor dua dalam kerajaan dan amno. Tapi akan dijatuhkan macam gurunya juga. Kalau betullah tujuan Pak Lah bawa masuk Ezam kali ini. Itupun hasil idea menantu berotak geliga si KJ. Sejarah akan berulang.

Ezam masih berAZAM untuk memerangi rasuah dalam negara tetapi dengan cara yang berbeza dari Pakatan Rakyat iaitu dengan membersihnya dari dalam. Ternyata dia tidak belajar dari kesilapan gurunya itu. Sebenarnya ada asas untuk meragui Ezam sebab beliau keluar PKR pun disebabkan ada krisis dalaman yang juga melibatkan salahurus dana parti. Orang macam Lokman Adam (Setiausaha Kerja) siang malam ke sana ke mari dengan elaun bulanan RM2500 jadi tension dengan gaya hidup bosnya Ezam yang boleh bermewah dengan harta PKR tapi beliau hanya dapat RM2500 sebulan!! Setakat ini tiada siapa lagi yang mendedahkan banyak mana Ezam dapat, apa tawaran yang Pak Lah buat. Apabila media siar kenyataan Pak Lah yang menyebut tiada jawatan dan keistimewaan buat Ezam, maka percayalah itu lah cara orang politik ala Machiavelli apabila mahu menyembunyikan tindakan jahatnya.

No comments:

Related Posts with Thumbnails