Monday, May 12, 2008

SEPINTAS LALU 13 MEI 08


Elaun Bulanan Penasihat2
  1. Penasihat Petronas: RM15,000-00 sebulan (tak termasuk kemudahan yang disediakan saperti kos kakitangan, pejabat, logistic dan lain-lain yang tidak diberikan jumlahnya);

  2. Penasihat Agama Islam: RM27,163 sebulan (dan RM18,643-25 untuk gaji/ elaun kakitangan);

  3. Penasihat Wanita: RM33,727-20 sebulan (tak termasuk gaji/elaun kakitangan yang masih dalam proses kelulusan JPA).

Nama Baru Barisan Nasional

Khairy Jamaluddin yang terkenal dengan istilah-istilah baru yang diberikan kepada pihak pembangkang, memperkenalkan PKR sebagai Projek Khinzir Raksasa. Sebelum ini beliau yang juga ahli parlimen Rembau menggelarkan beruk jalanan kepada rakyat yang hadir di perhimpunan 100ribu Bersih. Yang Berhormat Mahfuz Omar pula membidas gelaran yang diberikan oleh KJ itu dengan BABI NEGARA bagi BN. Parlimen jadi riuh rendah kerana itu.

Tokoh Wahabi Di'ISA'kan?

Kerajaan bertindak menangkap, menggari, menahan beberapa orang tokoh Salafi Wahabi di hadapan orang ramai. Ketika ditanya oleh YB Zulkifli Nordin, ini jawapan Dato' Seri Ahmad Zahid Hamidi:

Menteri di Jabatan Perdana Menteri [Dato’ Seri Dr. Ahmad Zahid bin Hamidi] menjawab: Tuan Yang di-Pertua (TYDP) di antara nama-nama mereka yang telah dikenal pasti sebagai golongan Wahabi mengikut siasatan JAKIM terdiri daripada beberapa orang pendakwah antaranya Dr. Abdullah Yassin, Ustaz Hussein Yee, Safuan Badri, Kiraman Abdul Muin dan beberapa orang yang lain. Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Islam merupakan badan pengeluar fatwa di peringkat kebangsaan atas apaapa perkara yang dirujuk kepadanya oleh Majlis Raja-raja.

Kata Zulkifli, Majlis Fatwa Kebangsaan tidak pernah memutuskan dan mewartakan bahawa golongan pendokong fahaman wahabiyah sebagai sesat tetapi kenapa mereka dilayan sebegitu rupa? Sehingga dikenaka ISA?

Penulis bukanlah pendokong fahaman itu, tapi biarlah kita bersikap adil sdan saksama terhadap rakyat. Mereka bukan komunis. Kekerasan mereka dalam me'maksa'kan pendapat mereka diterima bukanlah alasan untuk ISA kan mereka.


No comments:

Related Posts with Thumbnails