Wednesday, May 14, 2008

SU POLITIK BERI AMARAN KEPADA PEMBODEK UMNO


Setiausaha Politik MB Terengganu, Wan Ahmad Nizam Wan Abdul Hamid mula memberi amaran kepada mana-mana pembodek dalam Umno Barisan Nasional. Dalam laporan berita SinarHarian Edisi Terengganu semalam, Nizam berkata bahawa kaki bodek tidak sepatutnya berada dalam Umno kerana kehadiran mereka sekadar merosakkan psrti yang banyak berjasa memayungi rakyat khususnya orang melayu. "Mereka (kaki bodek) tidak boleh terus berada dalam pasrti dan kita lihat golongan ini juga tidak ikhlas berjuang untuk rakyat kerana di belakang cakap lain, di depan kita lain pula cakapnya."Ujarnya kepada SinarHarian.

Nampaknya Ahmad Said memang memilih SU Politik yang tepat. SU Politik(SETPOL) yang memenuhi citarasanya. Di saat pemimpin2 Umno lain memihak kepada Idris Jusoh sewaktu krisis dengan istana Terengganu, Wan Nizam tetap teguh menyokong ketua bahagiannya. Memang munasabah lah sebab dia pun Ketua Pemuda Bahagian Kemaman. Aku pernah juga jumpa dengan Wan Nizam ni. Memang dia seorang yang sangat senang didekati. Rakyat boleh dianggapnya sebagai kawan. Guna bahasa 'aku' 'mung'(engkau) sahaja dengan pegawai2 kerajaan. Bergurau pun mudah. Namun begitu, beliau juga tidak disenangi oleh pembangkang. Perangainya pun tak kurang macam bosnya 'Mad' Said. Banyak skandal juga. Hari tu riuh satu Kemaman kisah dia dikejar bola api sehingga masuk 'paper'. Kata orang Kemaman, ada orang dendam sebab dia ada buat aniaya kat orang. Apa bentuk aniaya? Wallahu a'lam. Aku tak berani la nak cerita lebih2. Takut2 jadi fitnah pula. Tapi yang bola api tu memang dia sendiri mengakui.

Balik kisah pembodek tadi, aku rasa Nizam tujukan kepada semua penyokong Deris 'time' Mad Said berjuang sorang2 nak jadi MB. Memang betul la itu kehendak Sultan. Naik nama Mad Said sebab tak ada orang lain yang sanggup nak lawan Deris. Yang lain tu semuanya pengecut dan pembodek. Takut juga tak boleh cari makan kalau Deris murka. Sultan murka tak apa sebab Sultan tak ada kuasa politik pada sangkaan mereka. Sultan ni simbol saja. Itu yang Rosul berani lawan tu. Mungkin sekarang ni, terbalik kot pula jadinya. Yang dulu sokong Deris, sekarang kena puji Mad Said pula lah. Tapi aku yakin tak kurang yang terus di belakang Deris sebab Deris kesayangan Pak Lah. Projek masuk ikut dia, bukannya Mad Said. Katanya, Deris akan mengetuai Agro Bank. Dan orang tahu Dana Khas disalurkan melalui bank itu. Jadi, pembodek2 dalam Umno masih beri taat setia pada Deris la barangkali.

No comments:

Related Posts with Thumbnails