Monday, June 2, 2008

ELAUN DOKTOR PAKAR 168 RIBU SEBULAN, PESAKIT DIBIAR MATI KATAK

sori lama tinggal blog. pergi oversea. balik dari oversea, tngkuk sakit semacam je. berpaling kiri kanan punm terasa sakitnya. ntah bila kena pun tak tau.

Buka internet, baca harakah, terjumpa berita menarik dari ucapan Dato' Ibrahim Ali dalam parlimen 29 Mei baru2 ni. Beliau mendedahkan ada doktor pakar yang pihak UKM bayar 168K sebulan, saya ulangi, sebulan bukan setahun. Ada pesakit kanak-kanak terpaksa menderita dan akhirnya mati kerana pakar bius cuti peperiksaan. Kata Ibrahim Ali dia dengar cerita bahawa pakar itu berkawan dengan suami kepada Vice Chancellor UKM. Patutlah dapat.

Aku harap pihak berkenaan tidak main politik dalam isu ini. Ini melibatkan nyawa manusia. Bayangkan kalau ia terjadi kepada diri kita atau ahli keluarga kita. Sudah tentu kita rasa geram, nak marah, terkilan dan macam-macam lagi. Sepatutnya perkara sebegini tidak berlaku kerana kita ampu cari doktor pakar yang ramai dari China atau India dengan bayaran yang lebih murah berbanding dengan pakar luar negara sebelah barat ataupun tempatan yang mahal.

No comments:

Related Posts with Thumbnails