Friday, June 6, 2008

AKU SETUJU HARGA MINYAK NAIK, TAPI...

SEBUAH SAJAK DARI AKU

Aku setuju harga minyak naik, TAPI...
Naikkan dulu 50% gaji minumum kakikangan kerajaan dan swasta

Aku setuju harga minyak naik, TAPI...
Hapuskan dulu Duti Eksais, Duti Import dan Cukai Jualan kereta

Aku setuju harga minyak naik, TAPI...
Turunkan dulu 50% gaji Perdana Menteri dan ahli parlimen

Aku setuju harga minyak naik, TAPI...
Jual dulu jet-jet peribadi Perdana Menteri untuk belanja dapur rakyat

Aku setuju harga minyak naik, TAPI...
Hentikan dulu semua projek-projek mega dan tumpukan kebajikan rakyat

Aku setuju harga minyak naik, TAPI...
Pastikan dulu pendapatan minimum rakyat RM 5000 sebulan

Aku setuju harga minyak naik, TAPI...
Pastikan dulu tiada lagi rakyat yang makan siput BABI, ubi kayu, nasi garam sebagai makanan ruji

Aku setuju harga minyak naik, TAPI...
Pastikan dulu keuntungan petronas untuk beras percuma, susu percuma, pendidikan percuma, rawatan percuma, air percuma...

Aku setuju harga minyak naik, TAPI...
Pastikan Pak Lah dan konco-konconya letak jawatan serta merta!!!

No comments:

Related Posts with Thumbnails