Saturday, June 14, 2008

SAH PAK LAH BAGI ROYALTI

MEMANG SAH PAK LAH BAGI SEMULA ROYALTI TERENGGANU.

Hari ni aku hadiri Konvensyen Royalti anjuran MAMPAT d Terengganu Equestrian Resort di Kuala Ibai Terengganu. Tengah syok dengar ahli panel berhujah, kawan hantar mesej kata pak lah beri balik royalti ke Terengganu. Macamana nak kategorikan program mampat hari ni. Berjaya ke? sia2 ke? Waktu aku tulis ni, forum masih berjalan. aku tak tau sama ada ahli panel, jawatankuasa ke, peserta sendiri sedar atau tidak tentang berita terhangat di pasaran tu. Tapi aku teringat waktu Mampat anjur sambut Tuanku Mizan di Lapangan Terbang dulu, Pak Lah juga terpaksa akur dengan kehendak istana nak pilih Mad Said sebagai MB Terengganu. Kali ini, Pak Lah akur juga dengan desakan suara rakyat untuk beri semula royalti minyak kepada Terengganu. Walaupun yang jumpa Pak Lah itu Mad Said, kita tak boleh nafikan usaha Mampat juga barangkali memberi saham kepada keputusan itu kerana Mampat mewakili dan melambangkan suara rakyat Terengganu yang melangkaui sempadan politik kepartian.

SYABAS MAMPAT!!!

Walaupun Pak Lah sudah isytihar, aku rasa mampat kena teruskan usaha membela nasib rakyat Terengganu terutamanya isu harga minyak pula. Kutiplah tandatangan sokongan, anjurlah program sehingga Pak Lah turunkan harga minyak.

No comments:

Related Posts with Thumbnails