Wednesday, June 4, 2008

RAIS DAN EZAM SAMA SAJA

Rais Yatim menyatakan kehairanannya terhadap Umno yang begitu mudah menerima Ezam kembali ke dalam parti. Beliau minta kepimpinan kaji terhadap keputusan untuk menerima Ezam. Rais agaknya lupa bahawa dia pun dahulu pernah keluar umno dan kembali semula. Umno terima beliau dengan tangan terbuka bahkan dilantik jadi menteri pula! Mungkin juga beliau tidak puas hati sebab waktu beliau minta masuk umno kembali, beliau terpaksa menunggu 8 bulan untuk diterima kembali.

Yang sebenarnya dua dua sama sahaja sebab keluarnya mereka dari umno seolah-olah tidak akan kembali semula. Tup, tup, masuk semula ke dalam umno. Sudah tentu pengamat politik tanahair ingat lagi kenyataan Rais Yatim yang mengatakan bahawa beliau sudah membakar jambatan yang menuju kepada umno. Tup, tup, bina balik jambatan tu... Patut lah lama sampai lapan bulan baru boleh sampai ke umno. Susah payah bina jambatan la katakan.....

Ezam pula, bila bercakap tentang rasuah, macam umno sudah tidak relevan lagi kepada rakyat Malaysia. Beliau pernah mengemukakan laporan 600 helaian lebih yang mengandungi salahlaku rasuah di kalangan pemimpin umno kepada Pak Lah, tiba-tiba masuk umno dan lupakan GERAK yang beliau perjuangkan selama ini.

Di bawah ini ceramah Ezam untuk jadi bukti bahawa Ezam berpaling tadah dari perjuangan sebenar.

No comments:

Related Posts with Thumbnails