Wednesday, June 4, 2008

EZAM TROJAN HORSE ANWAR?


Ada yang kata Ezam ni Trojan Horse Anwar. Takkan tak ingat kot cerita lagenda pahlawan Greek Achilles, yang menyerang kota Troy. Kota Troy terkenal dengan kubu pertahanan yang kuat, sukar ditembusi lawan. Kerajaan Sparta pula mempunyai pahlawan yang hebat iaitu Achilles. Taktik terakhir yang membawa kemenangan Sparta menakluki Troy ialah dengan membina Patung Kuda yang besar dan dihadiahkan kepada Raja Troy. Muslihat di sebaliknya ialah, di dalam kuda tersebut, penuh dengan tentera-tentera di bawah arahan Achilles. Raja Troy menyangka Sparta ingin mengalah kerana beribu tenteranya mati dalam pertempuran itu. Lalu diterimanya patung kuda tersebut sebagai persembahan kepada dewa mereka. Pada malamnya, apabila semua sudah mabuk dan tidur, tentera Sparta keluar dari kuda tersebut dan membunuh, membakar apa sahaja di dalam kota tersebut.

Ha, itu kisah trojan horse dulu. Sekarang ni, kalau betul Ezam trojan horse Anwar, apa rancangan mereka? Sanggupkah Ezam mati-matian mencerca tok gurunya Anwar untuk dapat kepercayaan Pak Lah Badawi?

Ada juga yang kata, bukan trojan horse Anwar, tapi untuk Pas. Maknanya Tok Guru Haji Hadi lah yang akan naik jadi PM nanti kot? Adakah Pas selicik itu perancangan politiknya? Macam tak masuk akal je...

WALLAHU A'LAM

2 comments:

Web Sutera said...

Assalamualaikum. Saya hargai pendapat anda untuk entri blog katering saya. Sila klik di http://themakan.blogspot.com

Tranungdaily said...

Kita sembang isu politik, sempat juga promo katering online. lantak aje lah...

Related Posts with Thumbnails