Saturday, June 28, 2008

CIKGU PA JADI BLOGGER


Pagi ni, aku cari tajuk baru untuk hasilkan tulisan baru. Dalam2 duk cri, rakan sepejabat tunjukkan blog baru dunia politik di alam cyber. Tajuk blog tu padapendapatsaya.blogspot.com. Bila aku teliti, aku sangsi betul ke dia ni dah berblogging. Aku selidik lagi, rupa2nya siasahdaily pun sudah promote blog milik PESURUHJAYA PAS TERENGGANU iaitu Dato' Mustafa Ali.

Pada awalnya aku ingat ini merupakan blog palsu yg disandarkan atas nama Cikgu Pa(panggilan Dato' Mustafa Ali di kalangan ahli Pas), untuk memalsukan juga kenyataan-kenyataan politik beliau di alam cyber. Tapi selepas baca berita siasahdaily, aku yakin ia memang milik Cikgu Pa. Cuma yang aku musykil ialah Cikgu Pa memang terkenal dengan tidak arif cara penggunaan alat penyampai maklumat moden ini. Bukan setakat internet, bahkan penggunaan 'handphone' pun banyak fungsi yang beliau tidak tahu. Aku masih ingat kengkawan aku yang dedahkan bahawa Cikgu Pa tidak tahu nak bersms. Tapi aku pernah ditunjukkan oleh seorang sahabat, sms dari Cikgu Pa ketika jemput kenduri kahwin untuk anak perempuannya baru-baru ini. Ini menafikan dakwaan Cikgu Pa tidak tahu penggunaan alat telekomunikasi canggih zaman kini.

Blog baru Cikgu Pa sudah pasti akan jadi sasaran aku untuk memahami sikap politik beliau dalam menangani banyak isu semasa baik tempatan mahupun nasional.

SELAMAT BER'BLOG' BUAT CIKGU PA...

No comments:

Related Posts with Thumbnails