Tuesday, June 10, 2008

PAK LAH NAK UMUM SESUATU?

Mampat buat program Konvensyen Royalti pada 14 Jun ni di TER Kuala Ibai, Terengganu. Aku sms kawan aku yang kerja TCS(Pegawai Tadbir Negeri Terengganu), ajak dia pergi sekali. Balasnya, "Saya dapat maklumat dari sumber yang boleh dipercayai bahawa Pak Lah akan kembalikan royalti Terengganu dalam tempoh terdekat." Aku pun terfikir sejenak. Ini memang sudah dijangkakan sebab Sabah sudah dapat apa yang mereka mahu. Takkan Terengganu tak boleh kot. Mungkin juga akan diumumkan tarikh yang sama dengan program MAMPAT kerana Pak Lah akan turun ke Terengganu lagi waktu tu.

Rasanya boleh jadi ke? Pak Lah sudah desperate untuk menyelamatkan dirinya seberapa daya yang boleh. Pak Lah sebenarnya sedar bahawa dirinya dibenci orang politik, bahkan rakyat terbanyak. Kalau Malaysia ni macam US, dah lama Pak Lah 'out' tak boleh perintah Malaysia. Kalau Anwar bertanding lawan Pak Lah untuk kerusi Perdana Menteri macam Hillary Clinton dicabar Obama, sudah tentu Anwar dah menang kerusi Perdana Menteri! Tapi apakan daya, kita tinggal dalam negara demokrasi berparlimen, dengan sistem Raja Berperlembagaan.

Berjayakah Pak Lah menyelamatkan dirinya dari tersungkur di medan politik dengan melakukan perubahan yang besar-besar dalam negara?

Kita nantikan episod seterusnya....

No comments:

Related Posts with Thumbnails