Saturday, December 20, 2008

WAN FARID PULAK!


"Itulah politik". Jawab seorang teman apabila ditanya tentang kenapa Wan Farid dipilih sebagai calon BN. Dari awal lagi penulis memang sudah menjangkakan bahawa Wan Farid akan jadi calon. Tetapi angin yang bertiup setiap hari selalu bertukar arah. Akhirnya ia kembali ke arah yang asal.

Penganalisis Amatur politik tanahair macam penulis dan ramai blogger-blogger lain meramal calon lain akan diumumkan apabila Wan Farid dilantik senator. Lebih-lebih lagi apabila ada pemberi maklumat memaklumkan bahawa Zubir Embong sudah letak jawatan sebagai kakitangan awam dan sudah siapkan gambar untuk borang pencalonan. Kalau benarlah begitu, bermakna memang berlaku 'pertarungan' dalaman yang sengit antara Mad Said dengan Wan Farid.

Wan Farid yang diputuskan sebagai calon dalam mesyuarat Umno Kawasan baru-baru ini, tiba-tiba keputusan itu mahu disembunyikan oleh Mad Said apabila ditanya oleh wartawan. Sehinggalah si Khazan Che Mat mencadangkan agar Wan Farid dilantik semula sebagai Senator dan dipersetujui oleh Dewan Undangan Negeri.

Usaha untuk menggugurkan Wan Farid daripada dicalonkan nampaknya gagal apabila Datuk Seri Najib mengumumkan bahawa calon BN adalah Wan Farid semalam.

No comments:

Related Posts with Thumbnails