Friday, December 12, 2008

HAZLAN SUDAH MULAKAN GERAKERJA PRK

Nampaknya Pas akan lalui jalan sukar untuk menawan kembali P 036 Kuala Terengganu 17 Januari 2009 nanti. Maklumat yang diterima menyatakan bahawa Hazlan Ismail yang berhasrat untuk bertanding calon bebas telah mulakan gerakerja pilihanraya apabila beliau telah menempah 10 ribu baju t untuk anak-anak muda di Kuala Terengganu. Pada PRU 12, Pas terpaksa hadapi calon bebas Makcik Maimun yang bergantung dengan tajaan orang, kali ini Pas terpaksa berhadapan dengan Hazlan yang mempunyai kewangan peribadi yang kukuh. Bahkan ada yang beranggapan beliaulah yang paling kaya di K. Terengganu buat masa sekarang! Pernah orang bertanyakan sikap politik Hazlan suatu ketika dahulu. Beliau menjawab bahawa sama sahaja biru ataupun hijau, mahukan kuasa sahaja. Sekarang terbukti beliau pun sama mahu merebut kuasa politik juga. Tapi menurut satu sumber, beliau sebenarnya mahu membersihkan namanya yang sedikit tercalar kerana pernah ditahan polis atas kes syabu tetapi tidak disabitkan bersalah. Ramai juga anak beranaknya yang sudah mula 'bising', marah-marah kerana beliau masuk politik.

Walaupun Ketua Pemuda Pas telah beri gambaran bahawa calon Pas merupakan lulusan PhD, ia tetap masih samar. Lebih samar daripada Umno BN. Walaupun Sinar hari ini melaporkan bahawa ada 5 nama yang dicalonkan oleh Umno Kuala Terengganu, Umum seolah-olah telah sepakat bahawa calon 'favourite' ialah Wan Farid.

Apa-apa pun, 6 Januari masih jauh. Pelancaran gerakerja PRK untuk PAS telah bermula. Hari semakin hari, kehangatan PRK semakin terasa. Kuala Terengganu akan 'jammed' dengan petugas-petugas dan penyokong-penyokong kedua-dua belah parti.

Kita tunggu lagi dan lihat...

No comments:

Related Posts with Thumbnails