Tuesday, March 10, 2009

NAJIB LULUS 10 LESEN JUDI


Dewan Rakyat akhir-akhir ini sangat berbeza kerana kehadiran DS Anwar Ibrahim. Suasana di dewan pun berbeza setiap kali Anwar Ibrahim berucap. Ini kerana mp2 BN ramai yang keluar. Tindakan mereka bukan berniat boikot tetapi lebih kepada menyelamatkan diri daripada mendengar pembongkaran demi pembongkaran penyelewengan yang telah dilakukan oleh BN.

Terbaru, Dewan Rakyat diberitahu bahawa Oktober tahun lepas, kerajaan secara senyap-senyap telah meluluskan 10 lesen perjudian cabutan bertuah.

Menteri Kewangan ketika menjawab soalan dari YB Saifudin Nasution memberitahu bahawa kerajaan mengutip sejumlah RM77,026,171.04 daripada cukai ke atas cabutan khas itu. Business Times Singapore pula melaporkan bahawa Kelulusan itu dibuat selepas sebulan Najib Razak dilantik sebagai Menteri Kewangan. Syarikat yang terbabit ialah Magnum, Tanjong dan Berjaya Sport Toto.

Akhbar itu lagi mendakwa bahawa kerajaan bergantung kepada pendapatan hasil judi itu untuk meringankan beban ekonomi berikutan kemerosotan harga Petrol dan minyak sawit di pasaran dunia.

No comments:

Related Posts with Thumbnails