Thursday, March 12, 2009

BESUT MASIH BOIKOT AHMAD SAID

Sinarharian muka depan hari ini melaporkan bahawa MB NAFI ABAI BESUT. Tajuknya menggambarkan MB Tranung memang ada masalah dengan Umno Besut. Mad Said menegaskan bahawa beliau tidak akan menghentikan projek mega yang dirancangkan di zaman Idris Jusoh dahulu. Projek Taman Ilmu berjumlah 410 juta, Universiti Darul Iman RM250juta, Jertih Souq RM45juta, dan sekolah Imtiaz RM145juta.

"Ini memang projek lama tapi saya masih sambung dan peruntukannya termasuk dalam belanjawan 2009. Kalau saya tak bayar, projek ini akan terbengkalai begitu sahaja, jadi saya kena keluarkan belanja teruskan projek."

Nampaknya Mad Said cuba ambil hati Idris Jusoh agaknya. Mad Said juga menafikan bahawa beliau tidak berani ke Besut kerana bulan depan akan buat mesyuarat exco di Besut. Nampaknya selepas orang bercakap baru Mad Said sedar dia abaikan Besut. Dalam sinar juga disebut bahawa Ahmad Said mengaku bahawa tiada program yang akan dihadirinya sempena mesyuarat exco di Besut. Ini sudah jelas menunjukkan Umno Besut masih memboikot Mad Said. Biasanya, kalau MB turun ke daerah, maka Umno Bahagian dan pelbagai jabatan termasuklah JKKK akan buat program. Jadi, ini menimbulkan tanda tanya sama ada Mad Said yang sengaja tidak mahu, ataupun Umno Besut yang Boikot?

No comments:

Related Posts with Thumbnails