Tuesday, October 7, 2008

PEMIMPIN UMNO LEBIH 'ISLAM' DARI PAS


Aku geli hati bila baca komen Ali Rustam terhadap isu teguran Mufti Perlis terhadap apa yang dikatakan replika Anwar Ibrahim di Batu Caves. Aku sebenarnya bukanlah bersetuju sangat dengan perbuatan begitu. Tapi kalau ngkorang tengok klip video penyediaan 'replika' tu, ianya diuruskan oleh sekumpulan india penyokong PAKATAN RAKYAT. Aku kira mereka India Hindu. Kaum Hindu manalah tahu masalah aiqdah tauhid yang kita faham. Lagipun Tok Guru Nik Aziz di Kelantan pun ada masyarakat Cina yang buat patung kecil untuk sembah.

Aku teringat zaman Pas perintah Terengganu, maka muncullah hero-hero Umno 'mempertahankan' Islam lebih dari apa yang Pas buat. Orang-orang seperti Rosul Wahid menempelak Pas apabila mengekalkan replika Udang Sotong di Bandar Marang sedangkan Penyu di Kuala Terengganu dialihkan dari bulatan ladang. Adun-adun Umno juga mencabar kerajaan Pas kenapa tidak laksanakan hukum hudud, qisas yang telah diwartakan?

Sebenarnya begitulah sikap-sikap pemimpin umno. Kalau mereka memerintah, mereka pejamkan mata sahaja maksiat dan munkar yang berleluasa. Tapi kalau pembangkang memerintah, ada lah yang tak kenanya di sana sini. Kalau aku kata sikap itu sama macam orang munafik kan, orang kata aku menghukum. Baik guna istilah hipokrit....

Kepada pemimpin Umno, cermin dulu diri tu. Tengok sekeliling, apa yang ada hasil pemerintahan Umno BN? Tugu Negara masih lagi jadi kebanggaan. Bukan setakat itu, bahkan diadakan upacara 'menyembah' tugu negara setahun sekali yang dihadiri oleh Perdana Menteri kita , Pak Lah bADAWI AL hADHARI.

Buat Ali Rustam, tolong roboh dahulu patung-patung bersejarah dekat a famosa sana. patung saint paul, patung itu , patung ini......

No comments:

Related Posts with Thumbnails