Monday, February 15, 2010

UMNO JUARA (PITIH) RAKYAT


UMNO TERENGGANU sekarang tengah gila mengidam jadi juara (songlap pitih) rakyat. Kempen Juara (songlap pitih) rakyat dilihat di mana-mana khususnya di sekitar Bandaraya Kuala Terengganu(BAWASIR). 13 Februari baru-baru ni Ahmad Said bersama-sama Muhyiddin Yasin berkempen Umno juara (songlap pitih) rakyat dalam Majlis Penyampaian Hadiah Saguhati yang berupa wang tunai bernilai RM160 kepada pelajar cemerlang Terengganu. Seorang pelajar yang menerima saguhati tersebut memberitahu bahawa Ahmad Said dan Muhyiddin Yasin asyik berkempen agar sokong Umno BN dalam pilihanraya akan datang. Ahmad Said didakwa berkempen terang-terangan apabila dikatakan menyatakan rasa terkilan dengan penduduk Kuala Terengganu yang menolak Umno Barisan Nasional yang ternyata memberikan kesenangan kepada rakyat.

Inilah 'JUARA RAKYAT' yang HAPRAK! Dia guna duit rakyat untuk agihkan sedikit saguhati(berbanding berjuta ringgit projek yang dikurniakan kepada kroni) buat pelajar dengan tujuan ibubapa termakan pujukan rayu untuk sokong Umno, sedangkan program dianjurkan oleh badan kerajaan.

Yang lagi pelik, majlis itu juga dihadiri oleh Dato' Wan Farid yang kalah PRK Kuala Terengganu tahun lepas. Memang muka tak malu. Takdak maruah. Hidung tak mancung, pipi tersorong-sorong. Program Kerajaan yang sepatutnya tiada kaitan dengan politik kotor Umno tiba-tiba jadi medan kempen politik kotor, jijik, hancing, busuk, hanyir dll. Apa jawatan Wan Farid dalam kerajaan yang melayakkan dia hadir di pentas program? Orang Umno jawablah sendiri...

Ni lah muka tak malu sampai bila-bila.DULU KINI SELAMANYA UMNO PEMBOHONG, PENGKHIANAT BANGSA!!!

No comments:

Related Posts with Thumbnails