Tuesday, May 12, 2009

RAMZI YANG TIDAK CERDIK....

Ahmad Ramzi Mohamad Zubir, bekas setiausaha politik Bekas Menteri Besar Idris Jusoh, ditahan polis untuk membantu siasatan kes ugutan sms kepada tiga adun Barisan Nasional Terengganu baru-baru ini. Beliau yang disyakki trlibat dalam penyebaran sms tersebut ditahan jam 8.30 pagi di sebuah hotel setelah tiba dari KL jam 5 pagi.

Pihak polis mendakwa bahawa kes ugutan bunuh tersebut hampir 95 % selesai dengan tertahannya Ramzi, yang dipercayai antara 'pelakon' utama drama ugut mengugut. Polis bertindak menahan beliau setelah tempoh tiga hari untuk menyerahkan diri tamat dan waran tangkap dikeluarkan.

Penulis dah lama tahu ini merupakan sandiwara politik Idris Jusoh. Sudah tentu Idris Jusoh berpesan awal2 lagi pada Ramzi supaya 'biar pecah di perut, jangan pecah di mulut. Padahal penganalisa politik sudah masak dengan fe'el perangai puak2 ni yang suka bersandiwara politik. Punyalah bodoh Ramzi sama ada dia rasa Polis tak dapat hidu kerja jahat dia, ataupun dia rasa Idris Jusoh boleh diamkan polis. Perancangan ini sudah tentu membabitkan beberapa orang pelakon2 pembantu seperti Rosol takda wahyu. Itulah kerja bodoh yang tak disangka2. Kalau nak rancang pun, buat apa lah ngko(Ramzi), muncul bersama2 dengan ADUN2 yang kena ugut? Tak cerdik langsung. Lepas tu siap tunjuk sms ugutan di telefon bimbitnya.

Dia rssa dirinya cerdik politik, ingatlah Allah Maha Bijaksana, dan Maha Merancang!!!!

1 comment:

Insan said...

www.jaranganakmelayu1.blogspot.com

Related Posts with Thumbnails